فیزیک آباد
فیزیک یعنی زندگی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان 123 و آدرس physicabad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 happy new year

سال نوی میلادی مبارک

 

 از میان کسانی که برای دعای باران به تپه ها می روند تنها آنهایی که با خود چتر به همراه می برند به کار خود ایمان دارند

(آنتوان چخف)

Crocodile Physics

 

 

بعد ازاینكه لینك دانلود را زدید سایت كروكودیل از شما یك ایمیل و پسورد می خواهد كه باید آن را به صورت زیر وارد نمایید.

Emailphco87@yahoo.com

 

 

دانلود کروکودیل فیزیک (حجم : 33.۱ MB )

دانلود فیلم معرفی نرم افزار(10 مگابایت) : دانلود

رمز:phphph


  
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]
مجموعه وی.ال.تی رصدخانه جنوبی اروپا در صحرای آتاکامای شیلی از 4 تلسکوپ 8.2 متری و تعدادی تلسکوپ کوچکتر 1.2 متری بهره می‌برد که این مجموعه را به بزرگ‌ترین تلسکوپ روی زمین تبدیل کرده است.

در این تصویر نمای داخلی گنبد و خود تلسکوپ سمتی-ارتفاعی را می‌بینید که همه تدابیر برای کاهش اغتشاش‌های حرارتی و خنثی کردن اثرات مخرب جو در آن پیش‌بینی شده است.به تازگی، یکی از این چهار تلسکوپ 8.2 متری موفق شده است نوری بسیار قدیمی را ثبت کند، بخشی از پرتوهای آزادشده در یک فورانگر پرتوهای گاما یا جی.آر.بی که میلیاردها سال پیش در عالم اتفاق افتاد.



در تصویر زیر، نمایی از آسمان فوق‌العاده تاریک محل وی.ال.تی را مشاهده می‌کنید. این رصدخانه در ارتفاعات بلند کوهستان آند در شیلی بین صحرای آتاکاما (خشک‌ترین جای زمین) و اقیانوس آرام واقع شده و به دلیل رطوبت بسیار پایین، ارتفاع زیاد، تعداد زیاد شب‌های صاف و بدون ابر و بسیاری دیگر از ویژگی‌های جوی و جغرافیایی جزو بهترین رصدگاه‌های روی زمین به شمار می‌رود.



منبع: خبرآنلاین
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]


محققان MIT اعلام کردند با الهام از ساختار گلهای آفتابگردان می توان کارایی صفحات خورشیدی در نیروگاه های متمرکز خورشیدی را به اندازه ای قابل توجه افزایش داد.


محققان MIT بر این باورند طراحی آینه های خورشیدی به شکل مارپیچی مشابه با بخش مرکزی گلهای آفتابگردان می تواند میزان فضای مورد نیاز برای احداث نیروگاه های خورشیدی متمرکز را کاهش داده و میزان نور خورشید جذب شده توسط آنها را افزایش دهد.

نیروگاه های متمرکز خورشیدی از یک سری آینه ها برخوردارند که به همراه خورشید حرکت کرده و مسیر حرکت آن را دنبال می کنند. این آینه ها در قالب دایره ای متمرکز قرار گرفته و نور خورشید را بر روی برجی مرکزی متمرکز می کنند، جایی که حرارت خورشید به برق تبدیل می شود.

در حال حاضر تعداد محدودی از این نیروگاه ها در سرتاسر جهان در حال بهره برداری هستند زیرا احداث این نیروگاه ها به فضایی بزرگ نیاز دارد. هر یک از این آینه ها باید به گونه ای نصب شوند که هم به سوی برج باشند و هم به سوی خورشید، بدون اینکه مسیر یکدیگر را مسدود کنند.

در حال حاضر آینه های این نیروگاه ها به شکل حلقه هایی موازی قرار دارند اما محققان MIT راهکاری بهتر را برای چینش این آینه ها ارائه کرده اند، محققان ابتدا بر روی میزان کارایی آینه ها در چینش معمولی مطالعه کرده و دریافتند هریک از آینه ها به صورت روزانه با مشکل مسدود شدن و قرار گرفتن در سایه مواجه می شوند.

از این رو محققان مدلی رایانه ای را به منظور نزدیکتر کردن آینه های نیروگاه ها ارائه کردند و دریافتند مدل ارائه شده شباهت زیادی به مارپیچهای موجود در طبیعت دارد از این رو دانشمندان برای تکمیل این مدل از الگوی مرکزی دانه های موجود در گل آفتابگردان الهام گرفتند.

سر گیاه آفتابگردان درواقع یک گل نیست، بلکه مجموعه ای از گلهای کوچک است که در کنار یکدیگر متراکم شده اند، گلهای خارجی تر گلبرگها را حفظ می کنند و گلهای داخلی تر به دانه تبدیل می شوند. این گلها در الگویی مارپیچی در زاویه 137 درجه نسبت به یکدیگر قرار دارند.

بر اساس گزارش گیزمگ، محققان نیز با الهام از این ساختار فضایی از آینه های خورشیدی را مدل سازی کردند که در آن زاویه هر یک از آینه ها که در الگویی مارپیچی قرار داشتند، نسبت به یکدیگر زاویه ای 137 درجه ای است. این الگو می تواند 20 درصد از فضای مورد نیاز برای احداث نیروگاه های خورشیدی متمرکز را کاهش داده و از ایجاد سایه بر روی آینه ها جلوگیری کند به این شکل کارایی نیروگاه ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 منبع: هوپا

[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]

ستاره‌شناسان آمریکایی موفق به کشف کهکشانی در فاصله 7 میلیارد سال نوری از زمین شده‌اند که نامرئی بوده و احتمال می‌دهند که از ماده تاریک تشکیل شده باشد.


به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران، این کهکشان که هیچ گونه نوری را از خود ساطع نمی‌کند، بسیار کوچک بوده و به عنوان قمر یک کهکشان بزرگتر به دور آن می‌چرخد.

اگرچه تلسکوپ‌ها قادر به دیدن این کهکشان کوتوله نیستند، اما نیروی گرانش ناشی از آن هر گونه نوری که نزدیک می‌شود را منحرف می کند.

دانشمندان عقیده دارند ماده تاریک 98 درصد بافت موجود در کیهان را تشکیل می‌دهد که قابل مشاهده نیست.


 منبع: هوپا
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]
کاربرد نانوذرات مغناطیسی در ژن‏رسانی

خلاصه :
فناوری نانوذرات در بسیاری از حوزه‏های علوم مولکولی و زیست‏پزشکی رسوخ کرده است. به این دلیل که نانوذرات به اندازه‏ی کافی کوچک هستند که بتوانند به تمام نقاط بدن همانند سیستم گردش خون و سلول‏ها وارد شوند، این مواد پیوسته در تحقیقات زیست‏پزشکی پایه همانند کاربردهای درمانی و تشخیص بالینی به‏کار می‏روند. به‏عنوان مثال، نانوذرات نویدبخش توانمندی این مواد در دستیابی به تمامی پتانسیل‏های ژن‏درمانی با بهره‏گیری از رهاسازی هدفدار DNA به‏درون بافت‏ها و سلول‏ها است. تحقیقات اساسی بر روی اتصال DNA به نانوذرات و کنترل رفتار این ترکیبات انجام گرفته‏است. در این مقاله، ما مروری بر روی تحقیقات مربوط‏به اتصالDNA به نانوذرات را همانند مطالعه اخیرمان بر روی رهاسازی ژن غیر ویروسی با استفاده از نانوذرات مغناطیسی پوشش داده‏شده با پلی اتیلن ایمین انجام داده‏ایم.  
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]
نانوکامپوزیتهای زمینه پلیمری

خلاصه :

امروزه نانوکامپوزیتها در مقایسه با پلیمرهای مشابه خالص و کامپوزیتهای متداول، بهدلیل داشتن خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی مطلوبتر، کاربرد وسیعی در زمینههای مختلف صنعتی و تحقیقاتی یافتهاند. نانوکامپوزیتهای پلیمری نسل جدیدی از مواد هستند که شامل یک ماتریس پلیمری و درصدکمی از یک تقویت‌کننده نانومتری هستند. تقویتکنندههای نانومتری به علت داشتن نسبت طول به قطر زیاد، ابعاد بسیار کوچک و میزان سطح بسیار بالا در مقایسه با تقویتکنندههای معمولی باعث بهبود خواص پلیمر میشود. وزن کمتر قطعه نهایی در مقایسه با کامپوزیتهای معمولی، استحکام مکانیکی بالاتر، مقاومت بالا در برابر نفوذ گازها و بخارات، سطح ظاهری بهتر، فرآیندپذیری راحتتر و تحمل حرارتی بالاتر، از ویژگیهای این مواد است. ازطرف دیگر نانوکامپوزیتها به دلیل داشتن خواص مکانیکی مناسب نسبت به مواد پلیمری مشابه، دارای طول عمر بالاتر بوده و لذا مشکلات زیست‌محیطی مربوط به پسماند آنها نیز کاهش مییابد.

مشخصات فایل و لینک دانلود در ادامه ی مطلب

[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]
ابرسیاه‌چاله‌هایی که ۹۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارند / عکس

نجوم - تلسکوپ 12متری اپکس (APEX) متعلق به رصدخانه جنوبی اروپا، کهکشان‌هایی را در فاصله 10 تا 12 میلیارد سال‌نوری از زمین به تصویر کشیده که شدیدترین فعالیت زایش ستارگان در ابتدای عالم در آن‌ها اتفاق افتاده بود.

ادامه در ادامه ی مطلب

[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]

شکل جدیدی از کربن با سختی بالا

محققان دریافتند که با اعمال فشار به نانولوله‌های کربنی آنها صاف شده و به‌صورت پلیمر در می‌آیند. شبیه‌سازی نشان می‌دهد که این ساختار قادر است الماس را نیز بخراشد. این فشار موجب می‌شود که کربن ساختاری جدید پیدا کند که به‌صورت Cco-C8 است. این ساختار بسیار شبیه پلیمریزاسیون سه بعدی کربن، یعنی فولرین است.

 ادامه در ادامه ی مطلب

[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]

زمان انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۷ | نسخه چاپی ۱ Google Stumbleupon Delicious قدرتمندترین لیزر جهان در ۰.۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۱ ثانیه، ۳۵۰ برابر دمای سطح خورشید حرارت تولید می کند در دو مطالعه جداگانه، دانشمندان از قدرتمندترین لیزر پرتو ایکس دنیا استفاده کرده‌اند تا از یک سو نخستین پالس لیزری اتمی پرتو ایکس را خلق کند، و از سوی دیگر یک توده ماده 2 میلیون درجه‌ای را داغ و کنترل کند. لیزر اتمی می‌تواند برای مشاهده مولکول‌های زیستی در حین فعالیت استفاده شود و خلق ماده چگال داغ نیز می‌تواند برای درک فرایندهای همجوشی هسته‌ای به کار برده شود. 

[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]

مقدمه

میدان مغناطیسى زمین همانند پوست پیاز کره خاکى ما را در برگرفته است. توفانهاى خورشیدى آن را مورد حمله قرار داده و موجب بروز توفانهاى الکتریکى در آن مى‌گردند. این توفانها نیز متعاقبا بر روى سیستمهاى الکتریکى زمین اثر مى‌گذارد. اگر چه میدان مغناطیسى زمین کره خاکى ما را از توفانهاى خورشیدى و تشعشعات فضایى حفظ مى‌کند، اما متأسفانه این میدان مغناطیسى به تدریج در حال ضعیف‌تر شدن بوده و عواقب حاصل از آن مایه نگرانى کارشناسان امر است.


تصویر

ادامه در ادامه ی مطلب

[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:31 ] [ علی خسرونژاد ]

به نام خدا

جواب سئوال های مفهومی درس اول فیزیک

به صورت آنلاین

فصل دوم کتاب علوم

جواب و شرح دلیل

 

در ادامه ی مطلب برای اعضا

  


ادامه مطلب

 به نام خدا

آموزش مفهومی درس اول فیزیک

فصل دوم کتاب علوم

 

با عکس متحرک و فایل فلش

در ادامه ی مطلب برای اعضا

 


ادامه مطلب

به نام خدا

سئوال های مفهومی درس اول فیزیک

به صورت آنلاین

فصل دوم کتاب علوم

همرا با جواب و شرح دلیل در مطلب بعد از این مطلب

 

در ادامه ی مطلب برای اعضا

 


ادامه مطلب



هرچه سریعتر بدوید سنگین تر خواهید شد.

 مرحله ی سوم تجزیه اتم:

پیدا کردن اتم های خوب در اورانیوم:

 

تنها تفاوت بین اورانیوم 238 و اورانیوم235 در ((تعداد نوترون های)) آنها است اگه یادتون باشه این دو باید ایزوتوپ باشن.اورانیوم 238 با ((سه نوترون)) اضافه اش کمی از اورانیوم 235 سنگین تر است و به خاطر همین تفاوت است که می توانیم آنها را از یکدیگر جدا کنیم.

آسانترین راه تبدیل اورانیوم به ((گاز))است.به اورانیومت ((فلوئور))اضافه کن تا((فلوئور اورانیوم)) به دست آید.بدون شک در مورد فلوئور(f)مطالبی شنیده ای.همان است که به خمیر دندان و آب آشامیدنی اضافه می کنند تا دندانها محکم تر شوند.

 

((فلوئور اورانیوم))به شکل گاز است.

 

این گاز به دیواره ی مخصوصی که میلیونها روزنه ی کوچک دارد پرتاب می شود.از آنجا که اتمهای اورانیوم 235 سبک تر از اتمهای اورانیوم 238 هستند مولکول های گازی که با اورانیوم 235 ساخته شده اند نسبت به مولکول هایی که با238 ساخته شده اند از روزنه ها سریعتر عبور می کنند.

 

اورانیومی که از هزاران مانع و روزنه عبور کرده نسبت به قبل دارای مقدار بیشتری اورانیوم 235 است.

 

<<حالا که مقدار کافی اتم جمع آوری کرده ای می تونی یک واکنش هسته ای را شروع کنی.>>

 

خب خسته نباشید در این قسمت براتون مرحله3 از تجزیه ی اتم رو کامل توضیح دادم و یاد گرفتید که با فلوئور اورانیوم رو به شکل گاز دربیارید وچطور اورانیوم 235رو از 238 جدا کنی و قسمت بعد میریم سراغ تجزیه ی اتم و وسایلی که برای رآکتور نیاز دارید واجزای رآکتور رو خواهم گفت و یاد میگیرید که انرژی هسته رو چطور آزاد کنید.قسمت آینده واقعا زیبا هست پس از دستش ندید.


 

 

بازی آنلاین آزمایشگاه حافظه - فایر دانلود

 

بازی آنلاین آزمایشگاه حافظه - بازی های تقویت حافظه


 

 
[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:آزمایشگاه آنلاین,فیزیک,مطلب فیزیک,هسته ای,فیزیک هسته ای,بازی,دانلود,فیزیک,, ] [ 21:38 ] [ علی خسرونژاد ]

تبلیغات رایگان

شما می توانید در  فیزیک آباد رایگان تبلیغ کنید!!!تعجب

برای این کار در قسمت "نظرات"همین قسمت کد تبلیغات خود را بگذارید تا پس از تایید مدیر درج گردند.

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:تبلیغات رایگان,, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]

سخنی با دوستان

هیچ می دانید که نمی توانید از بازی-چه توب بازی ، چه بازی های رایانه ای ،یا صرفاٌ بازی های جمعی- لذت ببرید مگر آنکه قاعده های  بازی را بدانید؟

به همین ترتیب ، بدون شناخت  قواعد طبیعت نمی توانید قدر پیرامون خود را بدانید . فیزیک به مطالعه ی این قواعد می پردازد که نمایانگر ارتباط زیبای چیز های موجود در طبیعت با هم است  بنا بر این ، علت اصلی مطالعه ی فیزیک بهبود کیفی نگرش به جهان فیزیکی است.

ساختار ریاضیاتی  فیزیک  را در معادله های بسیاری مشاهده کرده اید ، اما خواهید دید که این معادله ها بیش از آنکه دستور العمل هایی برای محاسبه باشند ، راهنمای تفکرند.

من از فیزیک لذت می برم شما نیز لذت خواهید برد &ndash; زیرا آن را خواهید فهمید . در این  وبلاگ  در پی  درک مفاهیم باشید ، و اگر پس از آن به محاسبه بپردازید، آن را با شناخت انجام خواهید داد.

از فیزیک لذت ببرید!

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]

 

 

هزینه های اضافی تولید الکتریسیته و دیگر کاربردهای انرژی هسته ای به صورت هزینه هایی تعریف می شوند که در ارتباط با سلامت و محیط زیست بوده و قابل سنجش هستند. اما هزینه های الکتریسیته پرداختی توسط مصزف کنندگان در سطح کل جامعه، با این تعریف منطبق نیست. در حالیکه به طور اصولی هزینه های مذکور باید، به ویژه اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان، محصولات کشاورزی، ساختمان ها، بیماری های شغلی و حوادث را نیز در بر گیرند. این تعریف مواردی مانند اثرات یاد شده بر روی اکوسیستم ها و بر روی گرمای زمین را نیز شامل می شود، ولی عمیقا محقق نمی گردد. این مقاله نگاهی مختصر به اثرات زیست محیطی تولید الکتریسیته مبتنی بر انرژی هسته ای دارد که می تواند از منظر بهینه سازی تولید برق برای استفاده در شبکه های بزرگ مورد توجه باشد.


[ مقالات متفرقه ]

 


 

 

فناوری هسته ای و اثرات زیست محیطی آن

 

 

 

هزینه های اضافی تولید الکتریسیته و دیگر کاربردهای انرژی هسته ای به صورت هزینه هایی تعریف می شوند که در ارتباط با سلامت و محیط زیست بوده و قابل سنجش هستند. اما هزینه های الکتریسیته پرداختی توسط مصزف کنندگان در سطح کل جامعه، با این تعریف منطبق نیست. در حالیکه به طور اصولی هزینه های مذکور باید، به ویژه اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان، محصولات کشاورزی، ساختمان ها، بیماری های شغلی و حوادث را نیز در بر گیرند. این تعریف مواردی مانند اثرات یاد شده بر روی اکوسیستم ها و بر روی گرمای زمین را نیز شامل می شود، ولی عمیقا محقق نمی گردد. این مقاله نگاهی مختصر به اثرات زیست محیطی تولید الکتریسیته مبتنی بر انرژی هسته ای دارد که می تواند از منظر بهینه سازی تولید برق برای استفاده در شبکه های بزرگ مورد توجه باشد.


[ مقالات متفرقه ]

 


 

 

 

 

 

 

 

اثرات محیطی

 

 

تولید برق از هر نوع انرژی اولیه، دارای اثرات محیطی ویژه ای می باشند. یک ارزیابی متعادل از انرژی هسته ای شامل مقایسه اثرات محیطی آن با اثرات محیطی تولید الکتریسیته توسط زغال سنگ است.  در یک معدن اورانیوم، دستور العمل های استاندارد بهره برداری اطمینان می دهد که هیچگونه آلودگی قابل توجه در هوا یا آب وجود ندارد و یا به وجود نمی آید. امروزه، اثرات محیط زیست ناشی از استخراج معادن زغال سنگ ناچیزند، مگر در مقادیر و ابعاد وسیع که احتیاج به احیای محیط پیرامون فعالیت ها داشته باشد و در محل ها و مناطق خاصی، پساب ها و زهکشی اسیدی ناشی از عملیات اخیر، یک مشکل جدی تلقی می شود.

 

 

روزانه مقادیر قابل توجهی مواد رادیو اکتیویته از نیروگاه های زغال سنگی و نیز هسته ای به جو زمین وارد می شود.

 

 

 

 

ممکن است در مورد زغال سنگ کمی عجیب و دور از ذهن باشید اما سوزاندن زغال سنگ، مقادیر کمی اورانیوم، رادیوم و توریم که در زغال سنگ موجودند را رها می کند و این رهاسازی حین عملیات احتراق سبب رادیواکتیویته شدن خاکستر حاصل می گردد

 

 

 نیروگاه های هسته ای و مراکز باز فرآوری سوخت های هسته ای نیز مقدار کمی گاز رادیواکتیو آزاد می کنند، برای مثال کریپتون 85 و زنون 133 و نیز ممکن است مقدار کمی از ید 131 (که به کمک تجهیزات پیشرفته آشکار سازی در محیط قابل تشخیص می باشد) آزاد سازند. برای کاهش انتشار خاکستر ناشی از نیزوگاه های زغال سنگی و همینطور رادیو نوکلوییدهای حاصل از نیروگاه های هسته ای و نیز سایر نیروگاه ها گام هایی برداشته شده است. در حال حاضر هیچکدام از این فعالیت ها مشکل زیست محیطی قابل توجهی را به وجود نیاورده اند.

 

 

 

 

پسمان های هسته ای جامد حاصل از نیروگاه های هسته ای که شدیدا رادیواکتیو هستند، را ممکن است به مدت 40 تا 50 سال نگهداری کنند تا اکتیویته آنها به کمتر از یک در صد میزان اولیه کاهش یابد. معذالک برای رهایی از آنها، حتی همین پسمان های قدیمی را ممکن است دور از جو زمین نگهداری کرد. پسمان های با سطح اکتیویته متوسط در مخازن زیر زمینی قرار داده می شوند. پسمان های با اکتیویته کم نیز به طور سنتی دفن می شوند. خاکستر رادیواکتیو حاصل از نیروگاه های زغال سنگی در گذشته اثرات قابل توجهی بر طبیعت داشتند، زیرا با آنها به عنوان مشکل برخورد نشده بود. گرمای اتلافی تولید شده بر اثر عدم کارایی ذاتی تبدیل انرژی، برای تولید الکتریسیته در نیروگاه هایی که سوخت آنها زغال سنگ یا اورانیوم باشد، کمابیش یکسان است.

 

 

کارایی گرمایی نیروگاه های زغال سنگی بین 20 درصد تا 40 درصد متغیر است. انواع جدیدتر آنها کارایی بالای 32 درصد را ارایه می دهند. نیروگاه های هسته ای دارای کارایی بین 29 درصد تا 38 درصد هستند

 

 

 امروزه نوع رایج راکتورهای آب سبک کارایی حدود 34 درصد دارند. بنابراین از نظر میزان اتلاف حرارتی هیچ کدام از سوخت ها ترجیحی به یکدیگر ندارند، مستقل از اینکه خنک سازی در یک نیروگاه از طریق آب یک رودخانه یا برج های خنک کننده، با استفاده از هوا انجام شود. در هر صورت این گرما همیشه لازم نیست که تلف شده باشد.

 

 

در نقاط  دارای آب و هوای خنک تر، این گرما به میزان زیادی قابلیت مصرف جهت استفاده های منطقه ای و کشاورزی پیدا می کند، و این به سهم خود سبب کاهش حجم بخار می گردد که مه های محلی ناشی از آزاد شدن گرما در محیط به وجود می آیند. در تولید برق با استفاده از نیروگاه های زغال سنگی یا نفتی مسئله زیست محیطی مهم، تولید CO2 و SO2 است.  وقتی که زغال سنگ با 5/2 درصد گوگرد برای تولید برق استفاده می شود به ازای هر نفر در یک سال به میزان 9 تن CO2 و میزان 120 کیلوگرم SO2 تولید گردد.

 

 

 

 

گاز CO2 و یا حتی SO2 از دیگر سوختهای فسیلی مانند نفت و گاز نیز بوجود می آید. دی اکسید گوگرد چنانچه به مقدار زیاد در جو زمین آزاد شود، سبب باران های اسیدی می گردد. در نیم کره شمالی سالانه میلیون ها تن SO2 بر اثر تولید برق آزاد می شود، هرچند که این آلودگی اخیرا به میزان زیادی کمتر شده است.

 

 

باران های اسیدی با PH برابر 4 یا کمتر از تبعات مستقیم رهاسازی این گازهای آلاینده در هواست. این باران های اسیدی در شمال شرقی آمریکا و کشورهای اسکاندیناوی تغییرات زیست شناختی، اکولوژیکی و ضررهای اقتصادی را موجب شده است. در بریتانیا و آمریکا ابتدا به منظور کاهش موارد یاد شده، بیشتر از نفت با گوگرد کمتر یا گاز طبیعی استفاده می شد. اما این راه برد، برخی مسائل کلی ناشی از هزینه حمل و نقل نفت و یا شبکه لوله کشی گاز به خانه ها و موسسات صنعتی را به همراه داشته است.

 

 

 

 

در یک نگاه کلی بررسی اثرات زیست محیطی تولید برق هسته ای و جلوگیری از تولید آلاینده های گازی معدنی یا رادیواکتیو می تواند گام موثری در رفع نگرانی های جامعه جهانی پیرامون استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای باشد

 

 

 

 

الکتریسیته تولیدی با انرژی هسته ای تنها زمانی به کار بشر امروز می آید که تخریب های زیست محیطی این فرایند تولید و بازفرآوری مواد آن در کمترین سطح ممکن باشد.

ادامه در بخش دوم

 

 

 

 

 

فناوری هسته ای و اثرات زیست محیطی آن (2)

 


 

 

در مقاله قبل به بررسی برخی از اثرات زیست محیطی تولید الکتریسته مبتنی بر انرژی هسته ای از جمله آلاینده های گازی و مواد رادیواکتیو پرداختیم. در این مقاله به برخی دیگر از موضوعات مهم در مورد اثرات زیست محیطی تولید برق هسته ای اشاره می کنیم.

 


 

 

 

 

در مقاله قبل به بررسی برخی از اثرات زیست محیطی تولید الکتریسته مبتنی بر انرژی هسته ای از جمله آلاینده های گازی و مواد رادیواکتیو پرداختیم. در این مقاله به برخی دیگر از موضوعات مهم در مورد اثرات زیست محیطی تولید برق هسته ای اشاره می کنیم.

 

 

 

 

اثر گلخانه ای

این مفهموم اشاره می کند به اثر گاز های کمیاب خاصی که در جو زمین وجود دارند. اثر گلخانه ای باعث می شود که پرتو که پرتو های با طول موج بلند مانند امواج گرمایی ایجاد شده در سطح زمین، محصور شوند و نتوانند به بالای جو زمین برگردند. افزایش" گازهای گلخانه ای" به ویژه CO2، موجب گرم شدن هوا در بسیاری از نقاط زمین شده است. چنانچه این روند ادامه یابد سبب تغییرات زیادی در ساختار هوای بسیاری از مناطق می گردد. بیشتر اثر گلخانه ای مربوط به گاز دی اکسید کربن است. ما اکنون نمی دانیم که محیط زیست چه مقدار  CO2 می تواند جذب کند و اینکه چه مقدار CO2 می تواند در جهان در حال تعادل باقی بماند. به هر حال دانشمندان، علاقه فراوانی به کند کردن جهانی میزان انباشته شدن گاز  CO2 در جو زمین دارند. این گاز در اثر سوختن سوخت های فسیلی در موتور اتوموبیل ها، کوره های صنعتی و خانگی و نیروگاه های تولید برق به مقدار زیادی تولید می شود. از بین رفتن فزآینده جنگل ها نیز به نوبه ی خود سهم عمده ای را در ایجاد اثر گلخانه ای دارد، زیرا این امر باعث کاهش عمل فتوسنتز می گردد.

 

 

در اوایل سال 1356هخ(1977م) گزارشی از فرهنگستان علوم آمریکا چنین نتیجه گیری می کرد که " عامل اصلی محدود کننده در تولید انرژی از سوخت های فسیلی در قرن های بعدی ممکن است به علت تاثیرات اقلیمی آزاد سازی گاز دی اکسید کربن باشد."

 

 

امروزه این امر کاملا مشهود است. تغییر دمای کره زمین در رابطه با افزایش CO2 یک عامل مهم برای مقایسه زغال سنگ و انرژی هسته ای برای تولید برق است. افزایش میزان CO2 ناشی از سوختن سوخت های فسیلی حدود 25میلیارد تن در سال است. حدود 38 درصد این مقدار از زغال سنگ و 43 درصد آن از نفت به وجود می آید. هر نیروگاه برق با 1000MWe که با سوخت زغال سنگ کار می کند، حدود 7 میلیون تن CO2 در سال آزاد می کند. اگر زغال سنگ غیر مرغوب استفاده شود، این مقدار بیشتر می شود. در حالی که چنانچه از اورانیم استفاده شود این امر هرگز اتفاق نمی افتد.

 

 

در ازاء مصرف هر 22 تن اورانیوم(26 تنU3O8) در یک راکتور آب سبک نسبت به زغال سنگ حدود یک میلیون تن CO2 کمتر تولید می شود.

 

 

امروزه توافق هایی وجود دارد که بر اساس آنها استراتژی و راهبردهایی در خدمت گرفته شوند که از انباشتگی CO2 کاسته شود. استفاده گسترده از اورانیوم به عنوان سوخت، یکی از این راهبردها است

 

 

 

 

تابش و اثرات سلامتی

در اینجا تاکید بر روی مقایسه یک نیروگاه هسته ای با نیروگاه با سوخت زغال سنگ برای تولید برق است.

 

 

 

 

معمولا خطرات مربوط به سلامت شغلی با توجه به نرخ مرگ و میر ناشی از حوادث سنجیده می شود. اما امروزه در بکار گیری این روش به ویژه در ارتباط با انرژی هسته ای و اثرات تاخیری تابش های هسته ای و همینطور سرطان زایی مواد رادیو اکتیو بیشتری وجود دارد. بیشتر آمار های مربوط به حوادث شغلی، به عملکرد راکتورهای هسته ای امریکا و انگلیس در چهل سال گذشته مربوط می شوند. این موارد می توانند با موارد مربوط به تولید برق از زغال سنگ مقایسه شوند. همه این شواهد نشان می دهند که استفاده از انرژی هسته ای بدین منظور روش ایمن تری است.

 

 

دلیل اصلی که از محبوبیت زغال سنگ می کاهد، مقدار بسیار زیاد آن است که باید استخراج و به یک نیروگاه برق منتقل شود. استخراج مقدار زیاد مورد نیاز این ماده به هر حال خطرات زیادی را نیز در بر دارد و این مورد در آمارها نیز در نظر گرفته شده است

 

 

جدول زیر مقایسه حوادث آماری در تولید انرژی اولیه ( تولید برق در حدود 40 درصد انرژی اولیه کل است.) را نشان می دهد:


 

سوخت

 

 

تلفات آنی

1992-1970

افراد

 

 

مرگ و میر در اثر

 

 

تولید برق

1TWY

زغال سنگ

6400

کارگران

342

گاز طبیعی

1200

کارگران و افراد عادی

85

هیدرو

4000

افراد عادی

883

هسته ای

31

کارگران

8

   " منظور از هیدرو تولید نیروی برق از انرژی پتانسیلی آب در پشت سد های بزرگ می باشد."

 منبع:هوپا

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:فیزیک,مقاله,علم فیزیک,فیزیک آباد,علم,, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]

سلام به همه ی فیــــــزیک آبادی ها!حالتون چطوره؟

براتون یه مقاله ی توپِ توپِ هیپنوتیزم گذاشتم.برین دانلود کنین حالشو ببرین!

در ضمن تو ای ن مقاله چگونه هیپنوتیزم کردن رو هم گذاشته.خلاصه از هر جهت کامله.

برای دانلود برین تو ادامه ی مطلب...

مشخصات:

حجم 44 kb

نوع فایل :PDF

توضیحات:با دایل آپ طی 2 دقیقه دانلود میشه،با ADSLسه سوت!

download

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]

...باز هم

فیــــزیک آباد

کمیاب ترین مقالات را در اختیار بینندگانش قرار می دهد.

"متا فیزیک"مقاله این است که ای بار برای شما گذاشته ایم.برای دانلود به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید

مشخصات:

حجم:626 .کیلو بایت

نوع:PDF

دانلود

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]

دانلود جدول تناوبی با تمامی مشخصات با فرمتswf

download

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]

رویاها و خاطرات افراد را مانند فیلم ببینید

6 مهر 1390 - دانشمندان با ابداع فرآیندی انقلابی در تصویربرداری از مغز، امکان تماشای تصاویر متحرک داخل ذهن افراد را همانند یک فیلم فراهم کردند
رویاها و خاطرات افراد را مانند فیلم ببینید!

دانشمندان با ابداع فرآیندی انقلابی در تصویربرداری از مغز، امکان تماشای تصاویر متحرک داخل ذهن افراد را همانند یک فیلم فراهم کردند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این یکی از عجیب&zwnj;ترین نمایش&zwnj;های فناوری خوانش ذهن تاکنون است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی موفق شدند فعالیت مغز را با اندازه&zwnj;گیری جریان خون در قشر بینایی مغز رمزگشایی کرده و با استفاده از این اطلاعات به ساخت تصاویری از تفکرات آنها بپردازند.

دانشمندان سپس این اطلاعات را پس از تغذیه آنها از طریق رایانه و طی فرآیندی که دانشمندان آن را &laquo;پنجره&zwnj;ای به سوی فیلم&zwnj;های درون ذهن انسان&raquo; می&zwnj;خوانند به الگوهای بصری تبدیل کردند.

این فناوری در حال حاضر تنها می&zwnj;تواند فیلم&zwnj;های نمایش&zwnj;داده شده برای افراد مورد مطالعه را پیش از اسکن، شناسایی و بازسازی کند.

با این حال به گفته محققان، این دستاورد راه را برای تولید مجدد فیلم&zwnj;های درون سر افراد که هیچ کس قادر به دیدن آنها نیست، مانند رؤیاها و خاطرات هموار می&zwnj;کند.

جک گالانت، عصب&zwnj;شناس دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به همراه محققان دیگر، فعالیت مغزی در بخش قشر بینایی افراد طی زمانی که آنها در حال مشاهده تصاویر سیاه و سفید بودند، پرداخته و سپس یک مدل محاسباتی ساختند که آنها را قادر به پیش&zwnj;بینی بسیار دقیق تصویری که فرد در حال مشاهده آن بود، می&zwnj;کرد.

به گفته این دانشمندان، در آزمایش اخیر آنها توانسته&zwnj;اند یک مشکل بسیار سخت&zwnj;تر را با رمزگشایی علائم مغزی تولید شده با تصاویر متحرک حل کنند.

در این آزمایش&zwnj;ها، داوطلبان به مشاهده دو فیلم کوتاه پرداختند در حالی که اسکنرهای ام&zwnj;آرآی برای اندازه&zwnj;گیری جریان خون در قشر بینایی مغز آنها که به پردازش اطلاعات بینایی می&zwnj;پردازد، مورد استفاده قرار گرفته بودند.

بر روی رایانه، مغز این افراد را به مکعب&zwnj;های کوچک سه&zwnj;بعدی تقسیم کردند که یک حالت تصویربرداری رایانه&zwnj;یی موسوم به پیکسل&zwnj;های حجمی است.

در انتهای این فرآیند محققان توانستند یک تصویر مات اما قابل شناسایی را از آنچه درون مغز این افراد می&zwnj;گذشت شناسایی کنند.

امید است که این فرآیند جالب&zwnj;توجه بتواند برای فهم ذهنیات افراد با مشکل ارتباط کلامی، مانند قربانیان سکته و بیماران در حال کما مورد استفاده قرار بگیرد.

البته کارشناسان اذعان کرده&zwnj;اند که این فناوری به دهه&zwnj;ها زمان برای پیشرفت در سطح خوانش افکار و نیات افراد نیاز دارد.

منبع: همشهری


 

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]

اول مرغ بود یا تخم مرغ ؟ معما حل شد



پژوهشگران انگلیسی اعلام کردند که به جواب سوال قدیمی که همواره توجهات انسان را به خود جلب کرده، رسیده اند که بر اساس آن می توان ثابت کرد مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.

 

ادامه در ادامه ی مطلب

 

 

اول مرغ بود یا تخم مرغ ؟ معما حل شد


 

پژوهشگران انگلیسی اعلام کردند که به جواب سوال قدیمی که همواره توجهات انسان را به خود جلب کرده، رسیده اند که بر اساس آن می توان ثابت کرد مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.

 

در تحقیقات اخیر پژوهشگران انگلیسی مشخص شد که پوست تخم مرغ حاوی عنصر &ldquo;اوفوسلیدین ۱۷&Prime; است که تنها در بدن مرغ یافت می شود.

بر این اساس، غدد داخلی مرغ این ماده را ۲۴ ساعت قبل از تخم گذاشتن ترشح می کند تا پوسته آنرا تشکیل دهد. پژوهشگران معتقدند با توجه به اینکه مرغ تنها دارنده این عنصر است شکی وجود نخواهد داشت که مرغ قبل از تخم مرغ آفریده شده و باید پرونده این سوال قدیمی در اذهان عمومی بسته شود.

این در حالی است که برخی پژوهشگران درباره قطعی بودن نتایج پژوهش اخیر در انگلیس پس از اعلام نتایج آن، ابراز تردید کرده اند!

 

منبع:الامتو

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]
نالما ، پدیده ای که تنها 20 عکس از آن موجود است!
آنالما ، پدیده ای که تنها 20 عکس از آن موجود است!

آنالما، پدیده&zwnj;ای بصری است که بیضوی بودن مدار و انحراف محور دوران زمین را به وضوح نشان می&zwnj;دهد؛ اما برای دیدن آن باید 1 سال صبر کرد و به همین دلیل تاکنون فقط 20 عکس درست از این پدیده ثبت شده است.

 

نالما ، پدیده ای که تنها 20 عکس از آن موجود است!
آنالما ، پدیده ای که تنها 20 عکس از آن موجود است!

آنالما، پدیده&zwnj;ای بصری است که بیضوی بودن مدار و انحراف محور دوران زمین را به وضوح نشان می&zwnj;دهد؛ اما برای دیدن آن باید 1 سال صبر کرد و به همین دلیل تاکنون فقط 20 عکس درست از این پدیده ثبت شده است.

 

به گزارش نشنال&zwnj;جئوگرافی، تصاویر آنالما با عکس&zwnj;برداری از خورشید از مکانی ثابت و در یک ساعت خاص از روز به دست می&zwnj;آید. این تصاویر هر یک یا دو هفته یک&zwnj;بار تهیه می&zwnj;شوند و در مجموع، 30 تا 50 عکس گرفته می&zwnj;شود تا این شکل زیبا ثبت شود. به گفته بابک امین تفرشی، بنیان&zwnj;گذار وب&zwnj;سایت آسمان شب و پروژه جهانی TWAN، تهیه آنالما به دلیل زمان و دقت مورد نیاز بسیار دشوار است و تاکنون تنها 20 نفر در دنیا توانسته&zwnj;اند تصاویر صحیحی از آنالما تهیه کنند.

در پدیده آنالما، هم ارتفاع خورشید در طول سال تغییر می&zwnj;کند و هم موقعیت آن در ساعت&zwnj;های یکسان تغییر می&zwnj;کند. تغییر ارتفاع خورشید به دلیل انحراف 23.5 درجه&zwnj;ای محور دوران وضعی زمین نسبت به صفحه منظومه شمسی است که موجب می&zwnj;شود در تابستان، خورشید به بیشترین ارتفاع در آسمان برسد و در زمستان، به کمترین ارتفاع خود برسد. در حالی&zwnj;که یکی از نیمکره&zwnj;های زمین شیب بیشتری نسبت به خورشید دارد، کمان مسیر روزانه خورشید از مکانی پایین&zwnj;تر از افق دیده می&zwnj;شود. وقتی که این شیب معکوس می&zwnj;شود، کمان خورشید در آسمان بالاتر می&zwnj;رود. بالاترین نقطه خورشید در آسمان هنگام انقلاب تابستانی رخ می&zwnj;دهد، در حالی&zwnj;که پایین&zwnj;ترین نقطه قرارگیری آن مربوط به انقلاب زمستانی است.این همان دلیلی است که موجب پیدایش فصول مختلف در سیاره زمین می&zwnj;شود.

جلوتر یا عقب&zwnj;تر قرار گرفتن خورشید راس یک ساعت مشخص در روزهای مختلف نیز شبیه به جابجا شدن زمان اذان ظهر در طول سال است که به دلیل انحراف مدار زمین و بیضوی بودن مدار زمین اتفاق می&zwnj;افتد. شبانه&zwnj;روز قراردادی 24 ساعته با حرکت واقعی خورشید در آسمان متفاوت است و به همین دلیل، خورشید در بعضی روزهای سال سریع&zwnj;ر از زمان قراردادی حرکت می&zwnj;کند و بعضی وقت&zwnj;ها کندتر از آن.

 

مسیر خورشید در سال 2010


این تصویر که در شهر وسپرم لهستان تهیه شده، 36 عکس خورشید را که در ساعت 10 صبح به وقت محلی گرفته شده است، با هم ترکیب کرده است.

مسیر خورشید در سال ۲۰۱۰

آنالما با عکس&zwnj;برداری از خورشید، از یک مکان ثابت و در یک ساعت خاص از روز به دست می&zwnj;آید. این تصاویر یک یا دو بار در هفته تهیه، و در مجموع 30 تا 50 عکس گرفته می&zwnj;شود. این تصویر که در شهر وسپرم لهستان تهیه شده است، 36 عکس خورشید را که در ساعت 10 صبح به وقت محلی گرفته شده است، با هم ترکیب کرده است.

 

یک سال در معبد دلفی
در یک آنالما که در سال 2001 در یونان تهیه شده است، به نظر می&zwnj;رسد که خورشید از پشت تپه&zwnj;های نزدیک تولوس، بنای سنگی دایره&zwnj;ای در منطقه باستانی دلفی طلوع می&zwnj;کند.

در روش سنتی، تمام آنالماها بر روی یک فریم فیلم، و با استفاده از نوردهی چندگانه و قرار دادن دوربین روی یک پایه ثابت تهیه می&zwnj;شود. آنالماهای جدید عموما با قرار دادن دوربین&zwnj;های دیجیتال بر روی همان پایه ثابت، گرفتن یک تصویر در هر بار و ترکیب تمام فریم&zwnj;ها در آخر کار تهیه می&zwnj;شود.
امکان تهیه یک آنالمای کلاسیک در یک فریم، که شامل تصاویر خورشید و یک پس&zwnj;زمینه زیبا باشد وجود دارد، اما این کار بسیار پرخطر است. به همین دلیل معمولا تصویر پس&zwnj;زمینه در طی کار و هنگامی&zwnj;که خورشید در چارچوب تصویر قرار ندارد تهیه شده، و سپس به آنالما اضافه می&zwnj;شود.

در یک آنالما که در سال 2001 در یونان تهیه شده است، به نظر می&zwnj;رسد که خورشید از پشت تپه&zwnj;های نزدیک تولوس، بنای سنگی دایره&zwnj;ای در منطقه باستانی دلفی طلوع می&zwnj;کند.
 

سال خورشیدگرفتگی
در این آنالما که یک کسوف کامل را به تصویر کشیده است، یکی از قرص&zwnj;های خورشید شبیه یک آویز در این گردن&zwnj;بند سماوی می&zwnj;درخشد. این تصویر ترکیبی شامل یک نوردهی مربوط به خورشیدگرفتگی سال 2006 در آنتالیای ترکیه است. بقیه نوردهی&zwnj;ها مسیر خورشید را در شهر بورسا در 500 کیلومتری شمال این شهر، بین ماه&zwnj;های جولای 2005 تا جولای 2006 / تیرماه 1384 تا تیر 1385 به تصویر کشیده است. خورشید گرفته در این آنالما روشن&zwnj;تر دیده می&zwnj;شود، زیرا عکس آن بدون فیلتر خورشیدی گرفته شده و مدت زمان نوردهی آن طولانی&zwnj;تر است.

در این آنالما که یک کسوف کامل را به تصویر کشیده است، یکی از قرص&zwnj;های خورشید شبیه یک آویز در این گردن&zwnj;بند سماوی می&zwnj;درخشد. این تصویر ترکیبی شامل یک نوردهی مربوط به خورشیدگرفتگی سال 2006 در آنتالیای ترکیه است.
 

حلقه&zwnj;ای بر فراز صخره&zwnj;ها
این آنالما حرکت خورشید را بر فراز گیورنا اسپانیا، از مارس 2003 تا مارس 2004 / اسفند 1381 تا اسفند 1382 به تصویر کشیده است. اگرچه آنالما به طور سنتی مسیر خورشید را به تصویر می&zwnj;کشد، می&zwnj;توان آنالما ماه را نیز به تصویر کشید. به دلیل مدار کج و بیضوی ماه اطراف زمین، به نظر می&zwnj;رسد که ماه هر روز پس از 51 دقیقه به جای قبلی خود در آسمان باز&zwnj;می&zwnj;گردد. این بدان معنی است که عکس&zwnj;برداری 51 دقیقه دیرتر در هر روز به مدت یک ماه قمری، شکل مشابهی را در آسمان ایجاد می&zwnj;کند.

این آنالما حرکت خورشید را بر فراز گیورنا اسپانیا، از مارس 2003 تا مارس 2004 / اسفند 1381 تا اسفند 1382 به تصویر کشیده است.
 

اولین تصویر آنالما
نخستین تصویر آنالما در دنیا در نیوانگلند آمریکا بین سال&zwnj;های 1978 و 1979 خلق شد. این تصویر یکی از اندک تصاویر آنالما در دنیا است که پس&zwnj;زمینه آن جداگانه تهیه نشده است. این عکس شامل 44 نوردهی خورشید و تصویری از یک خانه است که همگی بر روی یک فریم از فیلم عکاسی ثبت شده است.
دنیس دی&zwnj;سیسکو که این آنالما را تهیه کرده است، طی انقلاب زمستانی و تابستانی، و در طی یکی از اعتدال&zwnj;های بهاری یا پاییزی، نوردهی طولانی&zwnj;تری را با استفاده از یک فیلتر خورشیدی اعمال کرده است. نوردهی عکس در این روزها از طلوع خورشید آغاز شده و تا ساعت 8:30 صبح ادامه داشته است. نتیجه کار بخشی از کمان خورشید را در این سه روز نشان می&zwnj;دهد. دی&zwnj;سیسکو در وب&zwnj;سایت آسمان شب نوشته است: &laquo;بسیاری از مردم عقیده دارند که شما باید دیوانه باشید که یک سال تمام را صرف نوردهی خورشید بکنید. البته آنهایی هم که موفق شده&zwnj;اند احتمالا با این نظر موافق هستند!&raquo;

 

اولین تصویر آنالما
نخستین تصویر آنالما در دنیا در نیوانگلند آمریکا بین سال&zwnj;های 1978 و 1979 خلق شد. این تصویر یکی از اندک تصاویر آنالما در دنیا است که پس&zwnj;زمینه آن جداگانه تهیه نشده است. این عکس شامل 44 نوردهی خورشید و تصویری از یک خانه است که همگی بر روی یک فریم از فیلم عکاسی ثبت شده است.
 
[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:31 ] [ علی خسرونژاد ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

فیزیک را از پایه مفهومی یاد بگیریم.
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 17399
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1